شرکت امنیت سایبری مناسب شما کدام است؟ ۱۰ گام انتخاب شرکت امنیت سایبری

شرکت امنیت سایبری مناسب شما کدام است؟ ۱۰ گام انتخاب شرکت امنیت سایبری

در دنیای دیجیتال امروز که همه ‌چیز به سرعت در حال تغییر است، تهدیدات سایبری نیز مدام در حال تکامل هستند تا جدیدترین تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده هر شرکت امنیت سایبری را دور بزنند. در شرایطی که هر روز، جنبه‌های بیشتری از زندگی روزمره انسان‌ها و فرایندهای اداری، صنعتی، تجاری، سازمانی، نظامی، قضایی، اقتصادی، مالی و ... دیجیتالیزه می‌شود، اهمیت مقابله با تهدیدات سایبری به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.

مطالبی که در ادامه می‌خوانید:

شرکت امنیت سایبری چیست و چکار می‌کند؟

چرا انتخاب یک شرکت مناسب برای برون‌سپاری امنیت سایبری اهمیت دارد؟

۱۰ گام کلیدی برای انتخاب شرکت امنیت سایبری

آشنایی با شرکت دانش بنیان امنیت سایبری سایبرنو


به گزارش مجله Cybercrime تنها در سال ۲۰۲۲، سازمان‌ها در سرتاسر دنیا، رقم شگفت‌انگیز ۴۹۳.۳۳ میلیون حمله باج‌افزاری را گزارش کردند. گذشته از این، روزانه ۳.۴ میلیارد هرزنامه به ایمیل‌های کاربران در سرتاسر دنیا ارسال می‌شود و حملات فیشینگ، به ویژه حملات BEC (خلاصه شده عبارت Business Email Compromise) روش اصلی هکرها برای هک کردن سازمان‌ها هستند. فقط خسارت نقص داده و سرقت اعتبارنامه‌های کاربران در سال ۲۰۲۲ به رقم ۴.۵۰ میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که خسارت جهانی حملات سایبری در سال ۲۰۲۵، از رقم ۱۰ تریلیون دلار فراتر رود.

خسارت حملات سایبری به ویژه حملاتی که علیه زیرساخت‌های صنعتی عظیم یا سازمان‌های دولتی انجام می‌شوند، می‌تواند فراتر از خسارت‌های مالی باشد و نه تنها تهدیدات جانی ایجاد کند، بلکه تهدیدی برای امنیت ملی کشورها باشد.

بنابراین، هر سازمان دولتی یا خصوصی در هر ابعادی و با هر تعداد پرسنلی، باید موضوع امنیت سایبری را جدی بگیرد. سازمان‌ها به دلایل متعددی مثل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهره‌مندی از تخصص مجرب‌ترین افراد و شرکت‌ها در حوزه امنیت سایبری، حفاظت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال، خودکارسازی فرایندهای امنیتی، پاسخ به موقع و مؤثرتر به تهدیدات، کاهش خطر نقص داده، دسترسی سریع‌تر به جدیدترین فناوری‌های امنیتی، آموزش کارکنان و ... تأمین امنیت سایبری سازمان خود را به یک شرکت امنیت سایبری برون‌سپاری می‌کنند یا اینکه هر بخش از آن را به یک شرکت متخصص می‌سپارند.

اما تعداد زیادی شرکت امنیت سایبری در کشور ما وجود دارد و هر کدام از آن‌ها، خدمات و محصولات مختلفی ارائه می‌دهند. سوالی که برای مدیران بسیاری از سازمان‌ها پیش می‌آید این است که چطور می‌توانند بهترین شرکت امنیت سایبری را که با نیازمندی‌های آن‌ها تطابق داشته باشد، پیدا کنند؟

در این مقاله ۱۰ نکته ارزشمند را برای شناسایی شرکت امنیت سایبری مناسب سازمان شما، ارائه می‌دهیم و به شما می‌گوییم که چطور بهترین شرکت را برای برون‌سپاری امنیت سایبری سازمان خود، پیدا کنید. با سایبرنو همراه باشید.


شرکت امنیت سایبری چیست و چکار می‌کند؟

شرکت امنیت سایبری به شرکتی گفته می‌شود که با فراهم آوردن تخصص، ابزارهای امنیتی سخت‌افزاری مثل کیوسک امن و درایو نجات، ابزارهای نرم‌افزاری مثل پویشگر چند منظوره و سامانه‌های SIEM و ارائه خدمات امنیت سایبری مثل تست نفوذ، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در مقابل تهدیدات سایبری از خودشان دفاع کنند.

شرکت‌های امنیت سایبری نقش مهمی در دفاع از سامانه‌های IT، شبکه‌ها و داده‌های سازمان‌ها ایفا می‌کنند و سطحی از تخصص در حوزه امنیت را برای سازمان‌های دولتی و خصوصی فراهم می‌آورند که معمولا تأمین آن برای سازمان‌ها امکان‌پذیر نیست یا بسیار هزینه‌بر است.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش شدید تهدیدات سایبری، تقاضا برای خدمات امنیت سایبری و محصولات امنیتی به طور چشمگیری رشد کرده است. با این حال، در شرایطی که کشور ما، به دلایل ژئوپولتیکی و مشکلات مرتبط با اینترنت، همواره یکی از اهداف اصلی هکرها در همه سطوح، از هکرهای آماتور تا هکرهای سازمان‌یافته وابسته به دولت‌های متخاصم بوده است اما متأسفانه شاهد بی‌توجهی سازمان‌ها به موضوع حساس امنیت سایبری بوده‌ایم. از سوی دیگر، تحریم‌های بین‌المللی، مانع از دسترسی سازمان‌های کشور ما به محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خارجی شده است.

خبر خوب اینکه در چندین سال اخیر، تعدادی شرکت دانش بنیان امنیت سایبری در کشور ما جوانه زده‌اند که می‌توانند با ارائه محصول بومی امنیت سایبری، بسیاری از مشکلات سازمان‌ها در این حوزه را حل کنند و امنیت سایبری کشور را ارتقاء دهند.


چرا انتخاب یک شرکت مناسب برای برون‌سپاری امنیت سایبری اهمیت دارد؟

از آن‌جایی که روز به روز سازمان‌ها در انجام کارها و مدیریت داده‌ها، وابستگی بیشتری به فناوری اطلاعات پیدا می‌کنند، ضرورت دارد که سازمان‌ها برای محافظت از سیستم‌ها، دارایی‌های IT و داده‌های خود و نیز پیشگیری از نفوذ به شبکه‌های داخلی خود و نشت داده‌های حساس، بتوانند بهترین شرکت های امنیت سایبری ایران را شناسایی کنند و امنیت سایبری خود را به شرکت‌های متناسب با نیازمندی خود، بسپارند. در واقع، سپردن امنیت سایبری و امنیت شبکه سازمان به یک شرکت امنیت سایبری قوی که بتواند جوابگوی نیازمندی‌های ویژه سازمان باشد، می‌تواند نقش پررنگی در جلوگیری از وارد آمدن خساراتی ایفا کند که بدون توجه به موضوع حساس امنیت سایبری، اجتناب ناپذیر خواهند بود.

در زیر می‌توانید مهم‌ترین مزیت‌های برون‌سپاری امنیت سایبری سازمان خود به یک شرکت امنیت سایبری حرفه‌ای را ببینید:

  •  محافظت از سازمان شما در مقابل حملات سایبری
  • شناسایی حفرات و آسیب‌پذیری‌های امنیتی در زیرساخت‌های شبکه سازمان
  • بروزرسانی سامانه‌های دفاع سایبری
  • آموزش اصول امنیت سایبری به کارکنان سازمان شما
  • کمک به سازمان شما در تبعیت از قوانین مرتبط با امنیت سایبری مثل قوانین حریم خصوصی مشتریان
  • شناسایی و پاسخ به موقع به تهدیدات برای به حداقل رساندن خسارت‌ها

نکته مهم: معمولا، خدمات و محصولات امنیت سایبری، قیمت بالایی دارند و تأمین امنیت سایبری، برای سازمان‌ها، هزینه‌های زیادی به همراه دارد. بنابراین، انتخاب بهترین شرکت که بتواند نیازمندی‌های شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کند، اهمیت ویژه‌ای دارد. از سوی دیگر، وقتی امنیت سازمان خود را به یک سازمان دیگر می‌سپارید، باید نسبت به آن سازمان، اعتماد کامل داشته باشید زیرا در صورتی که آن سازمان قابل اعتماد نباشد، احتمالا می‌تواند با دور زدن راهکارهای امنیتی که خودش برای شما تدارک دیده است، به سازمان شما ضربه بزند. در واقع، باید مراقب باشید که برای تأمین امنیت سایبری سازمان خود به سراغ تیمی از مجرمین سایبری نروید!

 

۱۰ گام کلیدی برای انتخاب شرکت امنیت سایبری

تا اینجا گفتیم که شرکت امنیت سایبری چیست و چرا باید در انتخاب آن برای برون‌سپاری امنیت سایبری و امنیت شبکه سازمان خود، دقت نظر داشته باشید. در زیر ۱۰ گام کلیدی برای انتخاب یک شرکت امنیت سایبری که جوابگوی نیازمندی‌های امنیتی سازمان شما باشد، آورده شده‌اند. همچنان با سایبرنو همراه باشید.


۱- نیازمندی‌های خود را مشخص کنید

نیازمندی سخت افزاری و نرم افزاری

 

پیش از اینکه جستجو برای پیدا کردن یک شرکت متخصص در حوزه امنیت سایبری را شروع کنید، باید نیازمندی‌های امنیتی سازمان خود را بشناسید که این موضوع با توجه به عواملی مثل نوع فعالیت‌ها و اندازه سازمان شما، متفاوت است. بیشتر سازمان‌های نیازمند خدمات و محصولات امنیتی مثل جلوگیری از نشت داده، فایروال‌ها، پویشگر چند موتوره، راهکارهای امنیت ایمیل، کیوسک امن، سیستم‌های شناسایی نفوذ، راهکارهای امنیت ابری، راهکارهای امنیت شبکه، تست نفوذ، پروتکل ارتباطی امن، ضد بدافزار لیست سفید، سامانه‌های SIEM و راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت (SOC) هستند. یک شرکت امنیت سایبری خوب به شما کمک می‌کند تا حفرات امنیتی در زیرساخت‌های IT خود را شناسایی کنید و بدانید که به کدام محصولات و خدمات امنیتی نیاز دارید.


۲- تهیه فهرستی از بهترین شرکت های امنیت سایبری در ایران

در مرحله بعدی باید فهرستی شامل سه تا از بهترین شرکت های امنیت سایبری پیدا کنید. برای این کار می‌توانید خدمات و محصولات مورد نیاز خود را در گوگل سرچ کنید و پس از پیدا کردن شرکت‌هایی که این خدمات یا محصولات را ارائه می‌دهند، سه مورد از معتبرترین آن‌ها را انتخاب کنید.
فرایند انتخاب سه شرکت برتر از بین ده‌ها شرکت امنیت سایبری که احتمالا در نتایج جستجوی گوگل برای شما ظاهر می‌شوند، شامل مراحل زیر است:

  •  وضعیت کلی وبسایت از نظر UI/UX و محتوای ارزشمند: اگر شرکتی نتواند وبسایتی حرفه‌ای داشته باشد، بعید است که توانمندی خاصی در ارائه محصولات و خدمات امنیت سایبری داشته باشد! گذشته از این، وجود محتوای ارزشمند در وبسایت یک شرکت امنیت سایبری، مثل صفحات معرفی محصولات و خدمات و بلاگی که شامل مقالات آموزشی و اخبار بروز، نشان می‌دهد که آن شرکت به مشتریانش اهمیت می‌دهد و از اعتبار بالایی برخوردار است.
  •  گواهینامه‌ها و مجوزها: آیا شرکتی که در حال بررسی وبسایت آن هستید، مجوزهای قانونی برای ارائه محصولات و خدمات امنیت سایبری را دارد؟ آیا محصولات و خدمات این شرکت از استانداردهای لازم برخوردار هستد؟ یک شرکت امنیت سایبری در کشور ما باید دارای گواهینامه افتا (پروانه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران)، گواهینامه صلاحیت خدمات انفورماتیکی، مجوز نظام صنفی رایانه‌ای، گواهی نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و .... باشد. گذشته از این، به جوایز و لوح‌های تقدیر به دست آمده در رویدادهای معتبر نیز توجه داشته باشید.
  •  اطلاعات تماس و پاسخگویی مناسب: هر شرکت امنیت سایبری معتبری، اطلاعات تماس دقیقی شامل آدرس، شماره تلفن، آدرس صفحات اجتماعی و ... دارد و باید در تمامی این کانال‌های ارتباطی، پاسخگویی سریع و مناسب داشته باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی

 

  •  پشتیبانی از مشتریان: اکثر محصولات  و خدمات امنیت سایبری، به دلیل تخصصی بودن، نیازمند خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب هستند. بنابراین، باید وضعیت پشتیبانی از مشتریان هر شرکت را بررسی کنید.
  •  مشتریان و پروژه‌های قبلی: داشتن  مشتریان بزرگ مثل مشتریان دولتی و سازمان‌های بزرگی مثل نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی بزرگ و شناخته‌شده، نشان‌دهنده تجربه و اعتبار بالای شرکت امنیت سایبری است. شما می‌توانید با مشتریان قبلی هر شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا رضایت خودشان را نسبت به محصولات و خدماتی که دریافت کرده‌اند، بیان کنند.
  •  داشتن  تجربه قبلی در حوزه فعالیت شما: راهکارها و روش‌های تأمین امنیت سایبری از سازمانی به سازمان دیگر و از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت هستند. برای مثال، کارخانه‌ها بیش از هر چیزی به راهکار امنیت OT (شبکه عملیاتی) نیاز دارند ولی ادارات و وزارتخانه‌ها به شدت نیازمند راهکار امنیت ایمیل هستند. بنابراین، شما باید بررسی کنید که کدام شرکت امنیت سایبری، تجربه و تخصص بیشتری در حوزه فعالیت شما دارد.

با انجام مراحل بالا، می‌توانید سه مورد از بهترین شرکت های امنیت سایبری را از میان تعداد زیادی شرکت که در این حوزه فعالیت دارند، شناسایی کنید.


۳- در مورد تیم هر شرکت امنیت سایبری، تحقیق کنید

تیمی از متخصصان هستند که هر شرکت را تشکیل می‌دهند. پس از انتخاب سه شرکت برتر برای برون‌سپاری امنیت سایبری سازمان خود یا خرید محصولات و خدمات امنیتی، شما باید در مورد کارکنان و اعضای تیم‌های تخصصی هر کدام از این سه شرکت، تحقیق کنید تا بدانید که آیا صلاحیت و مهارت کافی برای برطرف کردن نیازمندی‌های شما دارند یا خیر.

گذشته از این، تیمی که می‌خواهد راهکارهای امنیتی به سازمان شما ارائه دهد، احتمالا می‌تواند این راهکارها را دور بزند. همچنین گاهی اوقات، مثلا برای اجرای تست نفوذ، نیاز است که مجوزها و دسترسی‌هایی به شرکت امنیت سایبری طرف قرارداد خود بدهید. بنابراین، خیلی مهم است که اعضای تشکیل دهنده تیم شرکت طرف قرارداد خود را بشناسید و مطمئن باشید که پروژه را به مجرمین سایبری و هکرهای واقعی نمی‌دهید.


۴- محصولات و خدمات هر شرکت را بشناسید

در مرحله بعدی باید ببینید که هر کدام از سه شرکتی که انتخاب کرده‌اید، چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهند و نقاط ضعف و قوت آن‌ها در مقابله با محصولات و خدمات مشابه دیگر شرکت‌ها چیست.

برای مثال، شرکت سایبرنو نوعی پویشگر چند موتوره ارائه می‌دهد که از بروزرسانی بسیار خوب (آفلاین و آنلاین)، پشتیبانی خوب و ارائه SLA، قابلیت یکپارچه‌سازی با انواع مختلف سامانه‌ها، توجه ویژه به محرمانگی داده‌ها، کارایی بسیار بالا در پویش فایل‌ها، مدیریت عالی خطا و استثنائات، امکان انتخاب پایگاه داده توسط کاربر، پشتیبانی از سامانه‌های EDR و XDR، پشتیبانی از ضد ویروس‌های اندرویدی و ... برخوردار است که نه تنها برنامه‌های نامعتبر و سامانه‌های متن‌باز هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارند، بلکه پویشگرهای چندموتوره معتبرترین برندهای خارجی مثل VirusTotal و OPSWAT MetaDefender نیز فاقد بسیاری از این قابلیت‌ها هستند.

همچنین، اگر می‌خواهید از شرکتی خدمات تست نفوذ بگیرید، باید ببینید که تست نفوذ آن شرکت از کدام استانداردها و گواهینامه‌ها برخوردار است. به عنوان مثال، شرکت سایبرنو خدمات تست نفوذ بر مبنای استاندارد افتا و تست نفوذ بر مبنای استاندارد OWASP انجام می‌دهد.

 

امنیت سایبری

 

تنوع محصولات و خدمات نیز اهمیت دارد. دقت داشته باشید که سپردن کل پروژه تأمین امنیت سایبری سازمان شما تنها به یک شرکت، نه تنها از نظر صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها اهمیت دارد، بلکه ممکن است که امکان یکپارچه‌سازی محصولات یک شرکت با محصولات شرکت‌های دیگر وجود نداشته باشد. حالا که صحبت از یکپارچه‌سازی شد، باید اشاره کنیم که باید به سراغ شرکتی بروید که محصولات آن، قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر ابزارهای امنیتی مثل سامانه‌های SIEM را داشته باشند. به عنوان مثال، فازر هوشمند سایبرنو دارای قابلیت یکپارچه‌سازی با CI/CD و پشتیبانی از REST-API است که امکان یکپارچه‌سازی آن با دیگر ابزارهای امنیتی را فراهم می‌آورد.


۵- مقیاس‌پذیری راهکارهای امنیتی

پیش از اینکه محصول یا خدمتی را از یک شرکت امنیت سایبری بخرید، باید نسبت به مقیاس‌پذیر بودن آن، اطمینان حاصل کنید. با اینکه شاید امروز سازمان شما، محصول یا خدمتی با مقیاس کوچک نیاز داشته باشد اما احتمال افزایش نیازمندی آن در آینده وجود دارد.  بنابراین، باید به سراغ محصولات و خدماتی بروید که از مقیاس‌پذیری خوبی برخوردار هستند.
به عنوان مثال، ممکن است که امروز سازمان شما نیازمند تنها یک عدد کیوسک امن باشد اما در آینده گسترش پیدا کند و کیوسک‌های بیشتری نیاز داشته باشد. کیوسک امن سایبرنو با امکان مقیاس‌پذیری و ماژولاسیون عالی خود به شما امکان می‌دهد تا در آینده، هر تعداد کیوسک امن را که نیاز داشته باشید، به سازمان خود اضافه کنید.


۶- گزارش‌دهی منظم

اگر می‌خواهید امنیت سازمان خود را به صورت پیمان‌کاری به یک شرکت امنیت سایبری بسپارید، آن شرکت حتما باید به طور منظم، مثلا به صورت ماهیانه، به شما گزارش بدهد که چه اقدامات و بروزرسانی‌هایی انجام داده است.


۷- آشنایی با قوانین

شرکت امنیت سایبری که می‌خواهید با آن قرارداد ببندید باید از قوانین و تنظیم‌گری‌های مرتبط در حوزه امنیت اطلاعات مثل قوانین حفظ حریم خصوصی مشتریان در کشور، آگاهی کامل داشته باشد.


۸- تخصص در حوزه فعالیت شما

با بررسی مشتریان قبلی و سوابق حرفه‌ای تیم تشکیل دهنده هر شرکت امنیت سایبری، می‌توانید بررسی کنید که آیا آن شرکت از تجربه و تخصص کافی برای ارائه محصولات و خدمات امنیت سایبری در حوزه فعالیت سازمان شما، برخوردار است یا خیر.


۹- توانایی همکاری با تیم IT و تیم امنیتی سازمان شما

معمولا، تأمین امنیت سایبری، به ویژه برای سازمان‌های بزرگ، نیازمند همکاری پیوسته و گسترده بین تیم‌های IT و امنیتی سازمان شما با اعضای شرکت تأمین‌کننده خدمات و محصولات امنیتی هستند. بهتر است همواره شرکتی را انتخاب کنید که با تیم IT و تیم امنیتی سازمان شما نهایت همکاری را داشته باشد و آن‌ها در پروسه دخیل کند.


۱۰- مهارت‌های ارتباطی قوی

بعضی از شرکت‌های امنیت سایبری، دارای بهترین متخصصان در حوزه امنیت هستند و می‌توانند محصولات و خدمات بی‌همتایی به سازمان‌ها ارائه دهند اما از آن‌جایی که تیم آن‌ها از مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردار نیست، همکاری کردن با آن‌ها بسیار دشوار می‌شود و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین، باید در انتخاب شرکت امنیت سایبری مناسب، به مهارت‌های ارتباطی اعضای شرکت نیز توجه داشته باشید.


آشنایی با شرکت دانش بنیان امنیت سایبری سایبرنو

شرکت دانش بنیان امنیت سایبری مهندسی دنیای فناوری امن ویرا که با نام تجاری سایبرنو شناخته می‌شود، یکی از بهترین شرکت های امنیت سایبری ایران است که خدمات و محصولات امنیتی متنوعی را تحت گواهینامه افتا به سازمان‌های دولتی و خصوصی در ایران ارائه می‌دهد.

این شرکت تولید کننده چندین محصول بومی امنیت سایبری مثل پویشگر چند موتوره، کیوسک امن، درایو امن، فازر هوشمند، جعبه شن پارسا، پروتکل ارتباطی امن، سامانه امن‌بان، ضدبدافزار لیست سفید، آزمایشگاه امنیت تلفن همراه و خدماتی مثل تست نفوذ بر اساس استاندارد OWASP، تست نفوذ بر مبنای استاندارد افتا، امن‌سازی، تحلیل بدافزار، پاسخ به تهدیدات، امنیت ایمیل، راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت و ... را با بهترین قیمت و کیفیت به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

از جمله مشتریان شرکت امنیت سایبری سایبرنو می‌توان به شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، دانشگاه علم و صنعت ایران، سازمان هواپیمایی کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی کشور و شرکت دیجی پی اشاره کرد.

 

تاریخ انتشار: 1402/08/01
تاریخ بروزرسانی: 1402/08/03
user avatar
نویسنده: امیر ظاهری مدیر تولید محتوا سایبرنو
امیر ظاهری در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه «تربیت مدرس» در مقطع کارشناسی ارشد رشته «بیوفیزیک» فارغ‌التحصیل شد. او که به فناوری، امنیت سایبری، رمزنگاری و بلاک‌چین علاقه داشت، نویسندگی در این حوزه‌ها را شروع کرد و در سال ۱۳۹۸ به عضویت هیئت تحریریه «زومیت»، پربازدیدترین مجله تخصصی فناوری ایران، درآمد. او سابقه همکاری به عنوان کارشناس تولید محتوا با استارت‌آپ «جاب ویژن» نیز دارد. در سال ۱۴۰۰ همکاری خودش را با سایبرنو شروع کرد و از آن زمان تاکنون به صورت تخصصی در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد.
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.