خبر تکان‌دهنده: حمله سایبری گسترده به صنعت فولاد کشور + فیلم

خبر تکان‌دهنده: حمله سایبری گسترده به صنعت فولاد کشور + فیلم

صبح امروز ششم تیر ۱۴۰۱ خبرگزاری‌های مختلف کشور، خبر هک شدن سامانه‌های بعضی از مهم‌ترین کارخانه‌های فولاد کشور شامل کارخانه فولاد خوزستان و دو کارخانه فولاد دیگر در اصفهان و هرمزگان و نیز، تعطیلی کارخانه فولاد خوزستان دادند.

به گزارش زومیت و به نقل از «امین ابراهیمی» مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان، این حمله خسارتی به مجموعه فولاد وارد نکرده است و کارکنان این مجموعه در تلاش برای رفع باگ ایجاد شده در سامانه هستند.

دقایقی پس از حمله نیز کانال تلگرام شرکت فولاد خوزستان خبری مبنی بر تعطیلی این شرکت به دلیل حمله سایبری و معضلات فنی ایجاد شده اعلام کرد و حتی خبر رسید که کارکنان شرکت فولاد خوزستان، پیامکی از طرف این شرکت به شرح زیر دریافت کرده‌اند:

«تعطیلی صنعت فولاد کشور بدلیل تهاجمات سایبری»

 به گزارش خبرگزاری همشهری، ساعتی پس از اعلام شدن این خبر، ابراهیمی از ناکام ماندن حمله سایبری و کذب بودن تعطیلی کارخانه فولاد خوزستان خبر دارد و گفت که کانال تلگرام این شرکت نیز هک شده است و اطلاعایه منتشر شده مبنی بر تعطیلی این مجموعه، صحت ندارد.

ابراهیمی گفته است که دلیل وارد نشدن خسارت به کارخانه فولاد خوزستان در هنگام حمله سایبری امروز، قطعی برق به دلیل محدودیت‌های برق بوده است.

با این حال، ویدئویی که گفته می‌شود در زمان این حمله سایبری از کارخانه فولاد خوزستان توسط دوربین‌های مداربسته این شرکت ضبط شده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که سایبرنو نمی‌تواند درستی این ویدئو را تأیید کند.

این درحالی است که روز قبل از این حادثه، مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل را تصویب کرده بود. تقریبا یک ماه پیش نیز سامانه‌های شهرداری تهران با حمله سایبری گسترده‌ای به طور کامل از دسترس خارج شد و حتی دوربین‌های مداربسته شهرداری تهران نیز هک شدند و تصاویر آن‌ها انتشار یافت.

 

سازمان‌ها امنیت سایبری را کالای لوکس می‌دانند!

اتفاقات اخیر در حالی رخ می‌دهد که شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات امنیت سایبری در کشور ما برای فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند و علی‌رغم توصیه‌های مکرر کارشناسان به جدی گرفتن موضوع حساس امنیت سایبری و پدافند غیر عامل سایبری، خیلی از سازمان‌های حساس و حیاتی در کشور، به سادگی از کنار این موضوع عبور می‌کنند.

همین چند روز پیش، خبرگزاری ایرنا به نقل از «مانی مبینی» مدیر توسعه بازار شرکت دانش‌بنیان سایبرنو از بی‌اهمیت جلوه دادن موضوع امنیت سایبری توسط بسیاری از سازمان‌های حساس کشور پرده برداشت. مبینی در مصاحبه با ایرنا گفت: «بسیاری از سازمان‌های کشور به امنیت سایبری به چشم کالایی لوکس نگاه می‌کنند»!

مطلب مرتبط: ایرنا گزارش می‌دهد: اهمیت امنیت سایبری و چالش‌های آن

مطلب مرتبط: تصویب طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات سایبری

منابع:

همشهری آنلاین

زومیت

تاریخ انتشار: 1401/04/06
تاریخ بروزرسانی: 1402/11/11
user avatar
نویسنده: امیر ظاهری مدیر تولید محتوا سایبرنو
امیر ظاهری در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه «تربیت مدرس» در مقطع کارشناسی ارشد رشته «بیوفیزیک» فارغ‌التحصیل شد. او که به فناوری، امنیت سایبری، رمزنگاری و بلاک‌چین علاقه داشت، نویسندگی در این حوزه‌ها را شروع کرد و در سال ۱۳۹۸ به عضویت هیئت تحریریه «زومیت»، پربازدیدترین مجله تخصصی فناوری ایران، درآمد. او سابقه همکاری به عنوان کارشناس تولید محتوا با استارت‌آپ «جاب ویژن» نیز دارد. در سال ۱۴۰۰ همکاری خودش را با سایبرنو شروع کرد و از آن زمان تاکنون به صورت تخصصی در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد.
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.