تصویب طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات سایبری

تصویب طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات سایبری

به دنبال افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور، دیروز مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل را با سال‌ها تأخیر تصویب کرد.

همین چند هفته پیش بود که حمله سایبری گسترده‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران انجام شد و چندین ماه پیش نیز هک دوربین‌های مداربسته زندان اوین حسابی خبرساز شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، این سازمان با طراحی اولیه از سال ۸۲ کار خود را آغاز کرده و سال ۸۳ اساسنامه آن به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است. سال ۹۷ رهبری عنوان کردند که قانون تشکیل این سازمان در مجلس بررسی شود. سال ۹۸ مجلس دهم به این موضوع پرداخت و بررسی تکمیلی آن به مجلس یازدهم رسیده است.

یکی از مهم‌ترین وظایف سامان پدافند غیر عامل، افزایش امنیت سایبری زیرساخت‌های حیاتی کشور است و بسیاری از وزارتخانه‌ها با این سازمان همکاری خواهند داشت و به نوعی همه ساختار کشور باید دنباله‌روی سیاست‌های این سازمان باشد.

این در حالی است که اخیراً مانی مبینی، مدیر توسعه بازار شرکت دانش‌بنیان سایبرنو، در نشستی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بی‌اهمیت شمردن موضوع امنیت سایبری توسط بسیاری از سازمان‌های مهم و حساس کشور خبر داد و عنوان کرد که «بسیاری از سازمان‌ها به امنیت سایبری به عنوان کالایی لوکس نگاه می‌کنند».

شرکت دانش‌بنیان سایبرنو یکی از معدود شرکت‌های تخصصی ارائه‌دهنده محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امنیت سایبری در کشور است که می‌تواند در پیاده‌سازی سیاست‌های سازمان پدافند غیرعامل در مقابله با حملات هکری، به سازمان‌ها کمک کند.

منبع:خبرگزاری مهر

مطلب مرتبط: خبرگزاری ایرنا گزارش می‌دهد: اهمیت امنیت سایبری و چالش‌های آن

تاریخ انتشار: 1401/04/06
تاریخ بروزرسانی: 1402/11/11
user avatar
نویسنده: امیر ظاهری مدیر تولید محتوا سایبرنو
امیر ظاهری در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه «تربیت مدرس» در مقطع کارشناسی ارشد رشته «بیوفیزیک» فارغ‌التحصیل شد. او که به فناوری، امنیت سایبری، رمزنگاری و بلاک‌چین علاقه داشت، نویسندگی در این حوزه‌ها را شروع کرد و در سال ۱۳۹۸ به عضویت هیئت تحریریه «زومیت»، پربازدیدترین مجله تخصصی فناوری ایران، درآمد. او سابقه همکاری به عنوان کارشناس تولید محتوا با استارت‌آپ «جاب ویژن» نیز دارد. در سال ۱۴۰۰ همکاری خودش را با سایبرنو شروع کرد و از آن زمان تاکنون به صورت تخصصی در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد.
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.