بزرگترین حمله سایبری در تاریخ اسرائیل

بزرگترین حمله سایبری در تاریخ اسرائیل

حمله سایبری گسترده به وبسایت‌های دولتی اسرائیل

آژانس حفاظت سایبری اسرائیل اعلام کرد که روز دوشنبه، وبسایت‌های دولتی این کشور، هدف حمله سایبری گسترده‌ای قرار گرفته‌اند.

به گزارش منبعی نزدیک به نیروهای دفاعی اسرائیل، این حمله، بزرگ‌ترین حمله سایبری انجام شده علیه این کشور بوده است.

این حمله سبب اختلالات جدی در وبسایت‌های وزارتخانه‌های اسرائیل، شامل وزارت بهداشت، وزارت دادگستری و وزارت کار و رفاع اجتماعی و نیز وزارتخانه این کشور شده است. تمامی وبسایت‌هایی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، دارای  دامنه gov.il هستند.

گزارش شده که تا شب دوشنبه به وقت اورشلیم، دسترسی به بعضی از این وبسایت‌ها مجددا برقرار شده است.

مقامات اسرائیل بر این باورند که حمله روز گذشته، توسط کشور دیگری انجام شده است اما به گزارش خبرگزاری هاآرتص، منبع دقیق حمله هنوز مشخص نیست.

مقامات دولتی می‌گویند که در حال بررسی شرکت‌های نیرو و آب اسرائیل هستند تا ببینند که آیا زیرساخت‌های آن‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند یا خیر. البته به نظر  می‌رسد که وبسایت‌های زیرساختی اسرائیل، تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته‌اند و به صورت طبیعی به کار خودشان ادامه می‌دهند.

تاریخ انتشار: 1400/12/24
تاریخ بروزرسانی: 1402/11/11
user avatar
نویسنده: امیر ظاهری مدیر تولید محتوا سایبرنو
امیر ظاهری در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه «تربیت مدرس» در مقطع کارشناسی ارشد رشته «بیوفیزیک» فارغ‌التحصیل شد. او که به فناوری، امنیت سایبری، رمزنگاری و بلاک‌چین علاقه داشت، نویسندگی در این حوزه‌ها را شروع کرد و در سال ۱۳۹۸ به عضویت هیئت تحریریه «زومیت»، پربازدیدترین مجله تخصصی فناوری ایران، درآمد. او سابقه همکاری به عنوان کارشناس تولید محتوا با استارت‌آپ «جاب ویژن» نیز دارد. در سال ۱۴۰۰ همکاری خودش را با سایبرنو شروع کرد و از آن زمان تاکنون به صورت تخصصی در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد.
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.