بر اساس گزارش رسانهها و اطلاعیههای رسمی، دهها بازیگر در یک کمپین فیشینگ هدف قرار گرفتند که در آن ایمیلهایی با عنوان «پروژه سینمایی جدید» و به اسم یک کارگردان مطرح برای دریافت ویدئوی تست نقش (آدیشن) ارسال شد.
در این حمله، مهاجمان با نگارش حرفهای و ظاهراً معتبر موفق شدند بسیاری از گیرندگان را به اشتباه بیندازند و از آنها درخواست ارسال ویدئو، عکس کارت شناسایی، گذرنامه و اطلاعات تماس کردند. پس از ارسال، برخی از قربانیان پیامهای تهدیدآمیز یا درخواستهای مشکوک دیگری دریافت کردند.
سازمانهای امنیت سایبری اعلام کردهاند که این کمپین نمونهای از حملات پیچیدۀ مهندسی اجتماعی است و هشدار دادهاند که انتظار میرود مهاجمان از اطلاعات جمعآوریشده در فعالیتهای بعدی سوءاستفاده کنند.
توصیههای امنیتی اعلامشده توسط مقامات:
این رخداد بار دیگر نشان میدهد که حتی پیامهایی با ظاهر حرفهای و به زبان روان میتوانند ابزار فریب باشند و اهمیت افزایش سواد امنیت دیجیتال میان فعالان صنعت رسانه و هنر را برجسته میکند.