هک سازمان حج و زیارت تأیید شد

هک سازمان حج و زیارت تأیید شد

در ادامه هک شدن سازمان‌های دولتی و نهادهای حکومتی، اینبار نوبت به سازمان حج و زیارت رسید. گروه هکری IRLeaks اعلام کرد که سازمان حج و زیارت را هک کرده و به اطلاعات بسیار حساسی دست‌یافته‌است. در سال گذشته، این گروه هکری، مسئولیت هک اسنپ فود و هک تپسی را نیز بر عهده گرفته بود.  
پس از اینکه گروه IRLeaks از حمله هکری موفق به سازمان حج و زیارت کشور خبر داد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای هک شدن سرورهای این سازمان را تأیید و اعلام کرد که سایت سازمان حج و زیارت با اختلال مواجه شده است.
گروه هکری IRLeaks در کانال تلگرامی خودش اعلام کرد که به اطلاعاتی بسیار زیادی از زائرین، اعزامی‌های نیروی انتظامی، روحانیون و اعضای بسیج اعزام شده، اعزامی‌های دارای سهمیه مثل خانواده‌های شهدا، مسئولان اعزام شده دست یافته است که از جمله این اطلاعات می‌توان به اطلاعات بانکی، اطلاعات تماس و آدرس، اطلاعات هویتی، اطلاعات اسناد وثیقه گذاشته شده، اطلاعات پرواز، عکس‌های پرسنلی، اطلاعات گذرنامه و ... دسترسی پیدا کرده است. این گروه هکری، همچنین مدعی شد که کد منبع اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سازمان حج و زیارت را نیز به دست آورده است.
با توجه به تشدید حملات سایبری علیه سازمان‌های دولتی و حکومتی و حتی شرکت‌های خصوصی بزرگ در کشور ما توصیه می‌شود که سازمان‌ها با اجرای تست نفوذ، امنیت سایبری سازمان خود را محک بزنند. استقرار راهکارهای امنیت شبکه و آموزش پرسنل از جمله مواردی است که معمولا، در بسیاری از سازمان‌های کشور نادیده گرفته می‌شوند که تبعات سنگینی، هم برای خود سازمان‌ها و هم برای مشتریان یا ارباب رجوعان سازمان‌ها در پی دارد.

 

تاریخ انتشار: 1403/03/16
تاریخ بروزرسانی: 1403/03/19
user avatar
نویسنده: امیر ظاهری مدیر تولید محتوا سایبرنو
امیر ظاهری در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه «تربیت مدرس» در مقطع کارشناسی ارشد رشته «بیوفیزیک» فارغ‌التحصیل شد. او که به فناوری، امنیت سایبری، رمزنگاری و بلاک‌چین علاقه داشت، نویسندگی در این حوزه‌ها را شروع کرد و در سال ۱۳۹۸ به عضویت هیئت تحریریه «زومیت»، پربازدیدترین مجله تخصصی فناوری ایران، درآمد. او سابقه همکاری به عنوان کارشناس تولید محتوا با استارت‌آپ «جاب ویژن» نیز دارد. در سال ۱۴۰۰ همکاری خودش را با سایبرنو شروع کرد و از آن زمان تاکنون به صورت تخصصی در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد.
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.