۶۰ درصد پمپ بنزین ها از کار افتادند و لیست پمپ بنزین‌های فعال

۶۰ درصد پمپ بنزین ها از کار افتادند و لیست پمپ بنزین‌های فعال

صبح امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۲، اختلال گسترده‌ای در سامانه‌های توزیع سوخت و پمپ بنزین‌ها در سرتاسر کشور ایجاد شد که تیم هکری اسرائیلی گنجشک‌های درنده مسئولیت آن را بر عهده گرفت. به دنبال این اختلال، «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های سوخت کشور به دلیل «توطعه معاندان» سبب مشکلاتی در سوخت‌رسانی شده است و تا زمان حل مشکل، سوخت‌رسانی در این جایگاه‌ها به صورت آفلاین و با قیمت آزاد انجام خواهد شد.


وضعیت سهمیه سوخت پس از حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها

با اینکه حمله سایبری تیم اسرائیلی سبب اختلال در سوخت‌رسانی آنلاین شده است و اکنون سوخت‌رسانی در بسیاری از جایگاهای کشور به صورت آفلاین و با قیمت آزاد انجام می‌شود اما در اطلاعیه «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی» تأکید شده است که سهمیه سوخت هموطنان دست‌نخورده باقی می‌ماند و پس از رفع اختلال، امکان استفاده از آن مجددا وجود خواهد داشت.


لیست جایگاه‌های سوخت فعال تهران

با توجه به غیر فعال شدن بسیاری از پمپ بنزین‌ها در استان تهران به دنبال حمله سایبری اسرائیل، «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی» با انتشار تصویری، لیست جایگاه‌های سوخت فعال این استان را اعلام کرده است. در شکل زیر می‌توانید لیست جایگاه‌های سوخت فعال تهران را بببنید:

 

 

بیانیه تیم هکری گنجشک‌های درنده : نخواستیم همه جایگاه‌ها را از کار بیاندازیم!

به گزارش اعتماد آنلاین تیم هکری اسرائیلی گنجشک‌های درنده پس از این حمله هکری، اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر و ادعا کرد در حالی که توانایی از کار انداختن تمامی پمپ بنزین‌های کشور را داشته است، اما برای جلوگیری در تأمین خدمات ضروری به مردم، از این کار امتناع کرده است.


ضرورت سرمایه‌گذاری روی امنیت سایبری در کشور

حمله هکری ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ به پمپ بنزین‌های کشور تنها یکی از حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌ها و سازمان‌های حساب در کشور ما بوده است. همین چند وقت پیش بود که خبر هک سازمان ثبت احوال و لو رفتن اطلاعات شخصی ۱۳۰ میلیون شهروند ایرانی، تردیدهایی را در رابطه با وضعیت امنیت سایبری کشور ایجاد کرد.
در شرایطی که چندین شرکت دانش بنیان امنیت سایبری در کشور ما با ارائه محصولات بومی و قابل رقابت با محصولات خارجی و بعضا تحت تحریم می‌توانند سهم مهمی در تأمین امنیت سایبری کشور و دفاع در مقابل حملات سایبری بر عهده داشته باشند، متأسفانه اینطور به نظر می‌رسد که سازمان‌های دولتی و خصوصی با خطرات تهدیدات سایبری آشنایی ندارند و آن‌ها را جدی نمی‌گیرند!

 

 

تاریخ انتشار: 1402/09/27
تاریخ بروزرسانی: 1402/09/27
user avatar
نویسنده: امیر ظاهری مدیر تولید محتوا سایبرنو
امیر ظاهری در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه «تربیت مدرس» در مقطع کارشناسی ارشد رشته «بیوفیزیک» فارغ‌التحصیل شد. او که به فناوری، امنیت سایبری، رمزنگاری و بلاک‌چین علاقه داشت، نویسندگی در این حوزه‌ها را شروع کرد و در سال ۱۳۹۸ به عضویت هیئت تحریریه «زومیت»، پربازدیدترین مجله تخصصی فناوری ایران، درآمد. او سابقه همکاری به عنوان کارشناس تولید محتوا با استارت‌آپ «جاب ویژن» نیز دارد. در سال ۱۴۰۰ همکاری خودش را با سایبرنو شروع کرد و از آن زمان تاکنون به صورت تخصصی در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد.
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.