درایو امن سایبرنو

درایو امن سایبرنو

دمو آنلاینراهنمای سامانهدریافت کاتالوگ

معرفی کامل درایو امن سایبرنو

امروزه تقریبا هر دستگاه الکترونیکی همانند یک لپ‏تاپ می‏تواند آلوده به بدافزار یا هدفی برای نفوذ باشد. درایو امن سایبرنو یک درایو USB است که می‏تواند قبل از ورود لپ‏تاپ یا سایر تجهیزات ذخیره‏سازی اطلاعات به درون سازمان آن‏ها را مورد بررسی قرار دهد تا حاوی بدافزار یا نرم‏افزار آسیب‏پذیر نباشند.

همچنین این دستگاه می‏تواند به عنوان یک درایو نجات رایانه عمل کند. زمانی که رایانه شما آلوده به بدافزار شده باشد، ممکن است نتوانید سیستم عامل خود را اجرا نمایید، یا از ضدویروس موجود در سیستم عامل برای حذف بدافزار استفاده کنید. در این موارد رایانه را با این درایو امن بوت کرده و اقدام به حذف بدافزار و نرم‏افزارهای آسیب‏پذیر نمایید.

 

درایو امن سایبرنو چیست؟

درایو امن سایبرنو ـ Secure Drive

 

این محصول سایبرنو، به صورت یک USB درایو قابل بوت است که میتوان آن را به تمامی دستگاههای دارای پورت USB متصل کرد. نرمافزارها و ضدویروسهایی روی این دستگاه وجود دارند که کارهای مختلفی انجام میدهند. سه کاربرد اصلی درایو امن سایبرنو به شرح زیر هستند:

  • شناسایی بدافزارها در دستگاهها و گیتهای ورودی سازمانها به منظور جلوگیری از ورود این بدافزارها به سازمان
  • شناسایی دادههای حساس در دستگاهها و گیتهای ورودی سازمانها به منظور جلوگیری از خروج این دادهها از سازمان
  • استفاده به عنوان درایو نجات دستگاههای مشکوک به آلودگی و انجام عملیات Digital Forensics

 

درایو امن سایبرنو چگونه کار می‌کند؟

 

درایو امن سایبرنو را میتوان یک سیستم عامل قابل بوت دانست که به محض اتصال به دستگاهها، تمامی فایلهای موجود در آنها را اسکن میکند.

درایو امن سایبرنو دارای یک هسته نرمافزاری شامل بخشهای زیر است:

  • Update Server
  • Docker-Wrapper
  • AVS Container
  • Back-end
  • User Interface

سیستم عامل درایو امن سایبرنو بر پایه سیستم عامل Ubuntu Server نسخه 20.04 است. این سیستم عامل، برای انجام کاربردهای درایو امن سایبرنو، دارای تغییرات زیر است:

  • رابط کاربری درایو امن سایبرنو روی آن نصب شده است: با اتصال درایو امن سایبرنو به رایانه، رابط کاربری مخصوص این محصول، پس از بوت شدن سیستم عامل، بالا میآید و شما میتوانید با استفاده از این رابط کاربری، از قابلیتهای مختلف درایو امن سایبرنو استفاده کنید.
  • راه‌اندازی و تنظیم اولیه داکر روی آن انجام شده است :داکر نرمافزاری برای مجازی‌سازی سیستم عامل است. این سیستم عامل مجازی، امکان اجرای چندین سرویس در یک کانتینر را میدهد.
  • فرآیند بوت و گراب سیستم عامل تغییر کردهاند :برای اینکه رابط کاربری درایو امن سایبرنو و داکر آن بالا بیایند، فرآیند بوت و گراب سیستم عامل Ubuntu تغییر داده شدهاند.
  • تمامی کلیدهای میانبر دسترسی به TTYها غیر فعال شدهاند :سیستم عامل Ubuntu دارای کلیدهای میانبر مختلفی برای دسترسی به  TTYها است. در درایو امن سایبرنو، تمامی این کلیدهای میانبر غیر فعال شدهاند.
  • فرآیند اجرای نرمافزاری هسته درایو امن سایبرنو، خودکارسازی شده است

درایو امن سایبرنو دارای سه نسخه مختلف با کاراییها و قابلیتهای مختلف است که در ادامه، در رابطه با هر یک از این نسخهها، به صورت جداگانه، صحبت خواهیم کرد.

 

معرفی نسخه خانگی درایو امن سایبرنو

نسخه خانگی درایو امن سایبرنو با دارا بودن سه ضدویروس مختلف که در زیر، آنها را معرفی می کنیم، به عنوان یک درایو نجات، استفاده میشود. زمانی که کامپیوتری، ویروسی و عملکردهای پایهای سیستم عامل، مثل فرآیند بوت شدن، با مشکل مواجه شود، میتوان با استفاده از درایو امن سایبرنو، رایانه و اطلاعات درون آن را نجات داد. به همین منظور، به این درایو، درایو نجات گفته میشود. همچنین، امکان استفاده از درایو امن خانگی سایبرنو برای نجات رایانه‌های آلوده به باجافزارها نیز وجود دارد.

 

ضدویروس ESET

شرکت ) ESETخلاصه شده عبارت(Essential Security against Evolving Threats ، یکی از ایمنترین محصولات ضدویروس در دنیا را تولید میکند.  ESETیک ضدویروس بسیار قوی در مقابل بدافزارها، حملات فیشینگ و باجافزارها است. یکی از مهمترین ویژگیهای ضدویروس ESET که سبب شده تا تیم سایبرنو از آن در محصول درایو امن خانگی استفاده کند، قابلیت آن در بازیابی سیستمهای ویروسی است.

 

ضدویروس F-Secure

شرکت F-secure دارای سه نسخه ضدویروس مختلف است که همه آنها، قابلیتهای حفاظتی پایهای را دارند. این شرکت که در سال ۱۹۸۸ تأسیس شده، اولین ضدویروس خود را در سال ۱۹۹۴ وارد بازار کرد و در حال حاضر، دفاتری در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. با اینکه قابلیتهای ضدبدافزاری F-secure بسیار خوب است اما این نرمافزار در مقابل باجافزارها، عملکرد قابل تعریفی ندارد.

 

ضدویروس Dr.Web

 Dr.Webیک شرکت تولیدکننده ضدویروس روسی است که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۹۲ باز میگردد. این ضدویروس، حفاظت خوبی علیه ویروسها و بدافزارها فرآهم میآورد و میتواند فایلهای قابل اجرای ویندوز و اندروید، اسناد مایکروسافت آفیس و فایلهای سیستمی، فایلهای PDF، فایلهای قابل اجرای جاوا و اسکریپتها را اسکن کند.

 

معرفی نسخه پیشرفته درایو امن سایبرنو

از نسخه پیشرفته سایبرنو میتوان برای جلوگیری از ورود بدافزارها و خروج اطلاعات حساس در سازمانها، استفاده کرد. این نسخه را میتوان کاملترین نسخه درایو امن سایبرنو دانست که دارای ۸ ضدویروس مختلف است.

از جمله قابلیتهای خاص این نسخه از درایو امن سایبرنو میتوان به سه قابلیت افزودن امضاهای خاص منظوره، قابلیت DLP و NSRL اشاره کرد.

 

ضدویروس McAfee

 McAfeeرا میتوان یکی از پرکاربردترین ضدویروسهایی نامید که از زمان ظهور اولین ویروسهای کامپیوتری، استفاده شده است. شرکت McAfee که در سال ۱۹۸۹ تأسیس شده است، انواع مختلفی از محصولات امنیتی مثل ضدویروس، فایروال و ضد جاسوسافزار را تولید میکند.

ضدویروس مکافی، قابلیتهای متنوعی دارد که از رایانه شما در مقابل ویروسها، تروجانها و دیگر بدافزارها، محافظت میکند.

 McAfeeمحافظت بسیار خوبی در مقابل بدافزارها ایجاد میکند و به صورت پیوسته، بروز میشود. با این حال، این ضد ویروس، سرعت بالایی ندارد.

 

ضدویروس Comodo

ضدویروس کومودو چندین دهه قدمت دارد. با این حال، کومودو را میتوان از محبوبترین ضدویروسهای دنیا دانست. اپلیکیشن کومودو میتواند تمامی نرمافزارهایی را که در لیست سفید خودش ندارد، بلاک کند. تعداد زیادی نرم‌افزار در این لیست قرار دارند و بنابراین، مشکلی از نظر مجوز دادن به نرمافزارهای کاربردی ندارد.

این ضدویروس از فناوری جعبه شن استفاده میکند. در این فناوری، هر نرمافزاری که در لیست سفید کومودو قرار نداشته باشد، در یک محیط قرنطینه اجرا میشود و در صورت ایمن بودن، مجوز دریافت میکند.

 

ضدویروس ClamAV

ضدویروس ClamAV یک ضدویروس منبع باز است. این ضدویروس، به سرعت خودش را با تهدیدات سایبری جدید، سازگار میکند. این ضدویروس میتواند تروجانها، ویروسها و سایر بدافزارها را شناسایی کند. پایگاههای داده این ضدویروس به طور دائم بروزرسانی میشوند. این ضدویروس میتواند ویروسها را در فایلهای فشرده نیز شناسایی کند.

 

دیگر ضدویروس‌های نسخه پیشرفته درایو امن سایبرنو

در این نسخه از درایو امن سایبرنو، به غیر از ضدویروسهایی که در بالا آنها را توضیح دادیم، از سه ضدویروس دیگر به نامهای آنتی ویروسF-Secure ، ESET و DR.WEB نیز استفاده میشود. این ضدویروسها در نسخه خانگی درایو امن سایبرنو نیز حضور دارند و در آن بخش، آنها را معرفی کردهایم.

 

معرفی نسخه جرم‌یابی درایو امن سایبرنو

نسخه جرمیابی درایو امن سایبرنو دارای سیستم عامل لایو است و سازمانها میتوانند از آن برای جرمشناسی استفاده کنند.

این درایو امن، تمامی محتواهای موجود در دستگاه را به روشهای استاتیک، داینامیک و یادگیری ماشین، اسکن میکند. این درایو، میتواند علاوه بر شناسایی بدافزارها، آسیبپذیریهای نرمافزارهای پرکاربرد را نیز شناسایی کند.

این نسخه از فایل سیستمهای بسیار متنوعی مثل APFS، NTFS.ext4، FAT32 و ... پشتیبانی میکند. بنابراین، شما میتوانید از درایو امن سایبرنو برای پویش دستگاههای دارای سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس، مکینتاش، اندروید و ... استفاده کنید.

 

درایو امن سایبرنو چه قابلیت‌هایی دارد؟

 

این محصول شرکت دانشبنیان سایبرنو، به غیر از قابلیتهایی که در بالا در رابطه با آنها صحبت کردیم، قابلیتهای متعدد دیگری نیز دارد. در ادامه، به معرفی این قابلیتها، میپردازیم.

 

شناسایی آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارهای پرکاربرد

منظور از آسیبپذیری(vulnerability) ، نقصی در نرمافزار است که مهاجمان میتوانند از آن برای نفوذ به سیستم استفاده کنند. این آسیبپذیریها، به دلیل مشکلاتی در طراحی و توسعه نرمافزار ایجاد میشوند. درایو امن سایبرنو با پویش نرمافزارهای پرکاربرد، آسیبپذیریهای آنها را به شما اعلام میکند.

 

قابلیت باز کردن درایوهای رمزنگاری شده با BitLocker

بیت لاکر یکی از قابلیتهای ویندوز است که با استفاده از آن میتوان درایوهای مختلف روی سیستم را رمزنگاری کرد. یکی از ویژگیهای جالب درایو امن سایبرنو این است که میتواند فایلهای درون درایوهای رمزنگاری شده با قابلیت بیت لاکر را نیز اسکن کند.

 

حفظ حریم خصوصی توسط درایو امن سایبرنو

همانطور که گفتیم، درایو امن سایبرنو از چندین ضدویروس برای اسکن کردن دستگاهها و حافظههای مختلف استفاده میکند. بعضی از این ضدویروسها، وقتی روی رایانه اجرا میشوند، با اتصال به سرور در حالت آنلاین، اطلاعاتی را به حافظه ابری سرور ارسال میکنند.

در مقابل، درایو امن سایبرنو در حالت آفلاین کار میکند و ضدویروسهای روی این محصول، دادههای شما را به فضاهای ابری یا سرورهای خودشان، ارسال نمیکنند. بنابراین، با خیال راحت میتوانید از این درایو، برای اسکن کردن دستگاههای حاوی اطلاعات بسیار محرمانه، استفاده کنید.

 

دیگر قابلیت‌ها و مشخصات نرم‌افزاری درایو امن سایبرنو

  • مدیریت درایوهای Mount یا Unmount متصل به رایانه
  • مدیریت داکرهای نصب شده روی درایو امن سایبرنو شامل فعالسازی، غیرفعالسازی و اجرای این داکرها
  • مدیریت اتصال به شبکه با استفاده از پروتکلهای Ethernet نوع DHCP و STATIC IP
  • مدیریت اتصال به شبکههای وایرلس با استفاده از  WPA supplicant
  • قابلیت بروزرسانی فایلهای مربوط به داکر ضدویروسها

 

ویژگی‌های سخت‌افزاری درایو امن سایبرنو

همانطور که پیش از این گفتیم، سیستم عامل و تمامی نرمافزارهای درایو امن سایبرنو روی یک USB درایو قرار دارند. این حافظه فلش قابل بوت شدن، در تمامی نسخههای محصول درایو امن سایبرنو، یکسان است.

در ساخت این محصول از یک USB درایو ۶۴ گیگابایتی برند SandDisk استفاده میشود. این فلش USB 3.1، از سری Extreme Go نسل ۱ است و با حداکثر ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه، اطلاعات روی سیستم در حال اسکن را میخواند. سایبرنو، به دلیل سرعت بالا، این فلش را برای محصول درایو امن، انتخاب کرده است.

 

مهم‌ترین مزایای درایو امن سایبرنو

  • امنیت بسیار بالا: همانطور که مشاهده کردید، درایو امن سایبرنو، با چندین ضدویروس، میتواند هر دستگاهی با هر سیستم عاملی را اسکن کرده و تمامی بدافزارها و آسیبپذیریهای موجود در نرمافزارهای کاربری را شناسایی کند. به علاوه، شما میتوانید با اضافه کردن امضاهای خاص چندمنظوره، فایلهای دیگری را نیز به لیست بدافزارهای این محصول اضافه کنید. همچنین، امکان بروزرسانی ضدویروسهای این محصول نیز وجود دارد. وجود قابلیت DLP نیز مانع از خروج دادههای حساس از سازمانها میشود.
  • قابل حمل بودن: درایو امن سایبرنو، فقط یک USB فلش معمولی است که به راحتی میتوانید آن را در جیب خودتان حمل کنید.
  • امکان استفاده در سازمانهای حساس: با توجه به اینکه سختافزارهای درایو امن سایبرنو قابل امضاء شدن هستند و از آنجایی که این درایو، برای اسکن کردن دستگاهها، نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و این کار را به صورت آفلاین انجام میدهد، به راحتی میتوانید از این محصول در ورودیها و خروجیهای سازمانهای حساس استفاده کنید تا مانع از ورود بدافزارها یا خروج اطلاعات حساس به سازمان شوید.
  • حفظ حریم خصوصی: درایو امن سایبرنو، هیچ نرمافزاری در سیستمی که اسکن میکند، نصب نمیکند. به علاوه، با استفاده از این محصول، هیچ فایلی روی دستگاه اسکن شده کپی نمیشود.

 

نحوه استفاده از درایو امن سایبرنو

برای استفاده از درایو امن سایبرنو، کافی است آن را به کامپیوتر متصل کرده و کامپیوتر را روشن کنید. سپس، باید پیش از بوت شدن ویندوز، با ورود منوی بوت کامپیوتر خود به کمک کلیدهای میانبر، کامپیوتر را با سیستم عاملی که روی درایو امن سایبرنو قرار دارد، بوت کنید. دقت داشته باشید که اگر کامپیوتر، دارای پورت USB 3.0 یا USB 3.1 است، درایو امن سایبرنو را به آن وصل کنید تا سرعت عملیات، بالاتر برود.

پس از بوت شدن سیستم عامل درایو امن سایبرنو، رابط کاربری آن بالا میآید. اگر برای اولین بار از این محصول استفاده میکنید، باید با وارد کردن یک شماره سریال ۱۰ رقمی که در جعبه محصول قرار دارد، آن را فعال کنید. برای این کار، باید دستگاه شما به اینترنت متصل باشد. پس از فعال شدن محصول، میتوانید از قابلیتهای مختلف آن استفاده کنید.

دمو آنلاینراهنمای سامانهدریافت کاتالوگ

تاریخ انتشار: 1399/11/28
تاریخ بروزرسانی: 1402/08/22
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.