سامانه امن‌بان سایبرنو

سامانه امن‌بان سایبرنو

آیا احراز هویت با استفاده از نام کاربری و رمز عبور به تنهایی کافی است؟ آیا استفاده از توکن‏‌های سخت‏‌افزاری، کارت‏‌های هوشمند یا... تضمین‏‌کننده یک احراز هویت امن می‏‌باشد؟ بدیهی است که پاسخ این سوالات خیر است.

رایانه یا تلفن همراه یک کارمند یا میهمان چنانچه دارای نرم‌‏افزار امنیتی مناسبی نباشد یا اینکه برنامه‌‏ای آسیب‏‌پذیر بر روی آن نصب باشد، می‏‌تواند به شبکه، پورتال‏‌های سازمانی و نرم‏‌افزارهای ابری سازمان شما آسیب وارد کند. یک رایانه یا تلفن همراه آسیب‏‌پذیر که به شبکه سازمان شما دسترسی دارد، می‏‌تواند باعث نشت اطلاعات کل سازمان شما گردد. بنابراین واضح است که سازمان‏‌ها باید کنترل دقیقی بر روی سخت‏‌افزارهای متصل به شبکه داشته باشند. در واقع قبل از اینکه شخصی از طریق یک رایانه اجازه ورود به پورتال‏‌های سازمانی یا نرم‏‌افزارهای ابری را بیابد، باید رایانه‏‌اش از لحاظ تنظیمات و استانداردهای امنیتی مورد بررسی گیرد.

سامانه امن‌‏بان سایبرنو محصولی است که این کار را برای سازمان شما انجام می‏‌دهد. یعنی قبل از اینکه کارمندی بتواند از طریق رایانه‏‌اش وارد پورتال سازمانی شود، سامانه امن‏‌بان سایبرنو بررسی می‏‌کند که رایانه حداقل‏‌های خط مشی‏‌های امنیتی را رعایت کرده است. همچنین مدیران IT سازمان با استفاده از این سامانه می‏‌توانند کنترل دقیقی بر وضعیت امنیتی رایانه‏‌ها و تجهیزات سازمان داشته باشند و خط مشی‏‌های خودشان را بر روی تجهیزات اعمال کنند.

 

قابلیت‏‌ها

از جمله مزایای سامانه امن‏‌بان سایبرنو عبارت است از:

  • امکان کنترل رایانه‏‌های شخصی کارمندان: یکی از مشکلاتی که در بسیاری از سازمان‌‏ها وجود دارد این است که برخی کارمندان یا مشتریان رایانه‏‌های شخصی یا تلفن همراه خود را به درون سازمان آورده و آن را به شبکه سازمان وصل می‏‌کنند. حال سوال اینجاست که آیا رایانه شخصی کارمند از طریق رمز عبور محافظت شده است؟ آیا دارای ضدویروس بروز می‌‏باشد؟ آیا برنامه‏‌هایش بروز است؟ آیا تنظیماتش امن است؟ آیا حاوی بدافزار است یا خیر؟ این‌ها سوالات و چالش‏‌هایی است که برای مدیران IT سازمان مطرح می‏‌باشد. سامانه امن‏‌بان سایبرنو می‏‌تواند به این چالش‏‌ها پاسخ دهد.
  • محافظت از داده‌‏های سازمانی: این سامانه تنها اجازه اتصال دستگاه‏‌های ناامن را به پورتال‏‌های سازمانی و منابع شبکه شما نمی‏‌دهد. بلکه با استفاده از داشبورد مدیریتی می‏‌توانید دستگاه‏‌های ناامن و مشکلات امنیتی موجود در کل سازمان خود را شناسایی نمایید. بنابراین امن‏‌بان سایبرنو امکان محافظت از داده‏‌های سازمانی شما را فراهم می‎کند.
  • کمک به دریافت گواهینامه‏‌ها و پیاده‏‌سازی استانداردهای امنیتی: امن‌‏بان سایبرنو با بررسی دستگاه‏‌های سازمان شما از لحاظ استانداردهای امن‏‌سازی همانند CIS و ارائه گزارش‏ با توجه به نوع استاندارد به شما در پیاده‏‌سازی استانداردهای داخلی و خارجی کمک می‏‌کند.
  • کنترل مداوم استانداردهای امنیتی: فرض کنید رایانه‏‌ای در سازمان خود دارید که 1 ماه پیش به طور دستی کل چک‏‌لیست امنیتی CIS را بر روی آن به طور دستی اجرا کرده‏‌اید و مطمئن شدید که آن سیستم امن است. آیا الان بعد از گذشت 1 ماه می‏‌توانید مطمئن باشید که آن رایانه همچنان امن است؟ بدیهی است که پاسخ خیر است.

در بسیاری از استانداردهای امنیتی توصیه می‏‌شود که چک‏‌لیست‏‌ها هر از چندگاه مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین واضح است که این بررسی‏‌ها باید به طور خودکار باشد تا همیشه نسبت به امنیت رایانه خود مطمئن باشید. سامانه امن‏‌بان سایبرنو امکان کنترل مداوم استانداردهای امنیتی را برای شما فراهم می‏‌کند.

  • ارائه API: با استفاده از API سامانه امن‏‌بان سایبرنو امکان برقراری ارتباط با سایر محصولات امنیتی وجود دارد. همچنین این سامانه امکان اتصال و ارائه گزارشات به سامانه‏‌های SIEM را نیز دارا می‏‌باشد.
  • پشتیبانی از سیستم عامل‏‌های مختلف: ویندوز، لینوکس، اندروید، مک و iOS.
تاریخ انتشار: 1399/12/06
تاریخ بروزرسانی: 1401/12/10
برچسب‌های مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
نظرات کاربران

برای دریافت خبرنامه و اخبار

آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا (سایبرنو) می‌باشد.